Utkast: Jan. 31, 2010

Hi people

Det har dröjt alldeles för länge sedan senaste uppdateringen men här kommer lite nytt i alla fall.
I torsdags var både jag, filipa och stina lediga från kvällsarbetet i restaurangen så vi bestämde att vi skulle fixa middag hemma hos mig och jesper på kvällen. Efter dyra köp på härliga SPAR så gjorde vi en maffig tre rätters middag. Det vart varma mackor med tomat, basilika och mozarella till förrätt. Huvudrätten bestod av en mycket lyckad pasta bolognese. Pricken över i:et blev vanlijglass med hallonkross som efterrätt :) Och icke att förglömma, filipa gjorde en spännande vinblandning som passade bra till maten!
Nedan synes Stina sminkas i vårt badrum, filipa göra varma mackor, mackor, Nuno (världens skönaste kille som joinade), filipa#2, stina#2.




Så vart det ju det här med olyckor..det är svårt att komma ifrån de helt om man är här i fyra månader som vi.
Denna gången var det inte jag eller jesper som föll offer för denna händelse, utan vår gode vän Nuno (just ja! han som är på bild några cm upp). Han är grym på snowboard o klarar det mesta. Men så av någon oklar anledning så tappade han kontrollen och föll väldigt olyckligt på röv/rygg/lår på något vis. Först trodde vi inte det vart så farligt, inte heller Nuno. Men när han skulle resa sig upp så gick det inget vidare.. Vi fixade sjuktransport och sedan fick det bli visit på sjukhuset. Lyckligtvis var det ingen större fara, inga brutna ben eller så. Han kom relativt lindrigt undan med mörkblå/svart röv. Snart är han back on track igen.



Avslutningsvis finnes ett par bilder på mig (!) från dagens åkning i Graukogel. Alltså är det jesper som står bakom kameran och visst blev det godkänt?



Ja, vad kan skrivas mer. VAD SKA VI BERÄTTA OM? VAD VILL NI VETA? =)

Kommentarer
Postat av: Victor

Äntligen kom uppdateringen! Trevligt att få se lite bilder på din åkning med. Man började ju tro att du inte kan åka alls, eftersom du bara stod bakom kameran ;) hihi. Näääääääää! Här i Elstockholmo är det nog lika mycket snö som du har där nere faktiskt, MEN det blir inga skidor för mig dessvärre! I stället sitter man flåsar över ett gäng böcker och artiklar på engelska, för just det, jag har inte sagt till dig att det blev lite ändringar i vardagen efter ett litet tag in i Januari. Läget är i alla fall fint här och se till att inte hamna I träden utan att du sköter åkningen och inte tar för många chanser!!! Jag vill inte se eller höra om att du har varit på sjukan!!! Ha det fint och hälsa gärna bror din!

/ Victor



PS. till sist skriver jag ytterligare en "request" om att få se fler bilder på själva samhället Bad Gastein... DS.

2010-01-31 @ 22:12:07
Postat av: mamma

Ja, det var härligt att få se er o höra från er igen . ...



Och att ni trivs är ju tydligt , vilket vi är sååå glada för !!



Var rädda om er .... det ser ju lite läskig ut med sjuktransporten ... skönt att det gick bra med honom. Men som sagt var rädda om er .



Och ni får nog ta bort lite träd ... om jag ska kunna åka skidor.. hi hi Det får nog bli pistat för min del .. KRAM fr mamma

2010-02-01 @ 13:48:10
Postat av: Pappa Leif

Roligt med hälsningen. Bilder som berättar.....

Filippa verkar va en tös med klös i. Stina kan du spegelvända å ändå blir det bra!! Den där spisen får ni nog staga upp lite. Kan tro att den står i pisten......Eller är det fotografen som saknar vattenpass??



Lev väl, använd reflex och kör försiktigt!!!!!!!!!!

2010-02-01 @ 20:36:05
Postat av: Anonym

vigge, skoj att du uppskattar bloggen. Vissa trogna läsare har vi allt. Ja, nu fick du se även mig. Efter en grov redigering i photoshop så blev bilderna godkända att publicera ;)

Men handen på hjärtat låter det inte superkul det där med engelskan, men det är för att jag är så skoltrött antar jag. Just det, requesten. Jag ska ta o fixa bilder på byn och så :)



mor och far; Mor du behöver inte vara orolig för några träd, finns gått om breda lediga pister som du kommer älska! :)

Far, fin poesi haha! Och visst stämmer det bra. Men spis-bilden, får den inte lite mer liv när den är lite sned?! Vi ska använda reflex, absolut :)

2010-02-02 @ 23:20:54
Postat av: Lovisa Rogö

Nice blogg ni har!! :D Verkar som ni har kul!!

2010-02-03 @ 15:21:29
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: jolle

har ni nåra tjejer på gång eller;)

2010-02-03 @ 18:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0