Draft: Jan. 21, 2010

Hej hej hej.

Idag blev det minsann ingen skidåkning. Igår när vi åkte i angertal så körde vi några runs i en av favoritpisterna, telegrafen (den kommer vi garanterat köra massa i mars familjen!), och i den finns det lite hopp. Jag vill så gärna lära mig hoppa ordentligt så jag försökte ju. Men så gick det aningen fel i ett försök.. Jag kom för fort in i första hoppet och flög först en gång och landade lite illa så jag tappade balansen. Precis efter landningen kommer nästa hopp och jag tappar kontrollen helt och crashar ner i pisten, voltar 76 500 gånger och avslutar med en fin bodyplant i den relativt hårda snödrivan i kanten av pisten.. Kände ingenting alls just då men sen på eftermiddagen kände jag att jag fått ont i båda höfterna och vänster knä. Men men, vila nån dag sen är det bara till att köra igen :)

Sen igår kväll drog vi ut med jobbet. Först åkte vi till en restaurang/pub och gjorde diverse dryckesintag, efter det var det Regina (underbart hotell med underbar bar) som gällde. Jag, Stina och Oskar vart inte belåtna med det utan fortsatte sedan till en av BG's populära uteställen, Silver Bullet (bullit?). Riktigt skoj var det :) Avslutningsvis gick vi hem till Stina (bor mitt emot oss) för att chilla lite men det slutade med att vi alla somnade på bredd i hennes säng med underbara kvarteret skatan på datorn.

Hinner verkligen inte skriva mer nu.
Nu väntar jobb om 10 min och ikväll är det för första gången på ett par veckor mycket gäster igen.

Lite bilder;;;;



Här har vi en bild från Dorfgastein, granne till Bad gastein. Vi åkte dit med bland annat en hotellgäst som både jag och Jesper diggade! Karsten är namnet och han finns på de nästa två bilderna.


Karsten - The Man!


How to live life..

Gubben på bilden är över 80 år gammal men driver fortfarande sin lilla stuga i en av backarna i Dorfgastein. Förmodligen tar han skidorna ner varje dag när han ska hem. Imponerande :)

Titta noga nu, det är inte varje dag jag är med på bild!


En bild tagen för några veckor sedan. Förbannat svårt att fota i fart bakifrån...
Går knappt få skärpa men lite cool blev den.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, Oj , Oj ..... det hörs o syns att ni trivs !! Men Martin ... du får inte skrämmas så .... lova att aldrig mer trilla ... var rädd om dej !!!

Kul att se dej på bild också Martin! Och Jesper , så gullig du är när du ler ... och Karsten ser ju trevlig ut för att inte tala om den lille serverings-gubben. Mitt hjärta klappar extra för riktiga gubb-gubbar , det vet ni . Var rädd om honom .

Och VAR RÄDDA OM ER !!!!!! Jag , vi alla saknar er !!! Längtar till Mars när vi kommer... Puss mamma

2010-01-21 @ 20:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0